Перспективи розвитку Львівського метро

Категорія: Про метро

Генеральний план Львова на 2010-2025 роки, «на перспективу пропонує спорудження ліній полегшеного метрополітену (система „Радан“)». На схемі міського та зовнішнього транспорту, яка є додатком до генплану, визначено такі три можливі напрямки ліній:

— з кінця Стрийської через Софіївку під Високим Замком через район Промислової до кінця вулиці Миколайчука;
— від Південного через Привокзальну під Городоцькою і Богдана Хмельницького в Дубляни;
— з Рясного через Левандівку і Головний залізничний вокзал під вулицею Степана Бандери через Цитадель і Личаків під Трактом Глинянським в Лисиничі.

Втім, в часових рамках генерального плану, тобто до 2025 року, реалізація проекту не передбачена. Кількома роками до ухвалення генплану, в середині 2000-х, керівник групи його розробників Дубина озвучував дещо інші ідеї щодо розміщення ліній. Зокрема, він зазначав в інтерв'ю, що перша проляже з Сихова під вулицею Стуса через Винниченка та Варшавську в Рясне, друга була така сама, а третя починалася з Левандівки.

В Концепції Державної цільової програми будівництва та розвитку мережі метрополітенів на період до 2020 року, схваленій 28 грудня 2011 року першим урядом Азарова, не було жодних згадок про Львів чи конкретизації планів розширення мережі підземок. Напередодні прийняття цієї програми в червні 2013 року вже другим урядом Азарова, голова парламентського Комітету з питань транспорту і зв'язку Борис Колесніков лобіював включення в неї питання будівництва підземки у Львові та Запоріжжі, однак Кабінет Міністрів прийняв програму без змін. Ідею депутата не підтримав і міський голова Андрій Садовий, зазначивши, що будівництво метро надто дороге і тому наразі доцільніше розвивати трамвайну мережу, зокрема, швидкісний трамвай:

«У Львові потрібен швидкісний трамвай і це можна реалізовувати по ділянці на Сихів, з Червоної Калини по Вернадського чи, наприклад, від стадіону добудовувати дорогу і шляхопровід по Княгині Ольги. Тобто нам потрібна максимальна підтримка держави по електротранспорту. Щоб держава виділяла співфінансування на купівлю трамваїв. В метро, під землю, ми не підемо тому, що дослідження, які робилися раніше, показують, що це занадто дорого і можуть бути певні небезпеки. Бо технології, звичайно, є, але вони коштують надзвичайно дорого, тому це не на часі. А от розвиток трамваїв – це є важливо для міста і це суттєво може вирішити проблематику.»
— Андрій Садовий